Kedves
kisasszony!
Nem
ez a ma szokásos megszólítás, de miután nincs szerencsém ismerni az ön nevét,
és más formát nehezen találhatnék a tisztelet kifejezésére, amelyet érzek ön
iránt, kénytelen vagyok ilyen elavultnak mondhatóan megnevezni, és a
továbbiakban is megmaradni a kapcsolattartásnak ebben a formájában, azaz a
magázódásban. Ha szemtelenségnek tartaná, akkor is az jutott eszembe, hogy – az
egyelőre csak meghatározatlanul, de annál szabadabban használt képzelődés
szerint – akár bizalmasabban is előadhatnám mondandómat, már ami a személyes
névmások használatát, és általuk a közöttünk lehetséges viszony
megjelenítésének módját és milyenségét illeti.
Szeretnék
tisztában lenni merészségemmel, vagy egyenesen szemtelenségemmel, amely a levél
megírásával megvalósul, és amelynek eloszlatásához vagy a vele kapcsolatban
felhozható tiltakozása és elutasítása, ahogy további negatív viszonyulása más
formái megszüntetéséhez szinte esélyem sem lehet. Mondom ezt azok után, hogy
láttam arcának kifejezését valamint napszemüvege mögött megbúvó szemei megvető
pillantását, amelyet csak feltételezhetek, és láttam vagy látni és érteni
véltem azon igyekezetét, hogy látásomtól minél előbb megszabadulhasson, és
amennyire csak lehetséges, olyan gyorsan kerüljön távol személyemtől, amely
annyi bosszúságát és keserűségét váltotta ki, elfogadhatatlan indokkal és – ami
sokkal kellemetlenebb minősítésnek számít számomra – férfiatlansággal,
erőtlenséggel és gyengeséggel.
Nincs
lehetőségem arra, hogy megvédjem magamat vagy álláspontomat, és mentegetni
próbáljam viselkedésemet.
Az
ön felháborodása olyan értékek biztos támogatásával rendelkezik, amelyet csak
köszönettel nyugtázhatok, amikor ezeket felém nyilvánítani volt kedves és
vágytól eltelt, és rólam feltételezte ezeknek a modern párkapcsolatban
létrejövő értékeknek az ismeretét, és a velük való rendelkezés, a róluk való
gondoskodás, egyszóval a teljesítésükre való képesség meglétét részemről.
Mi
lehetne alkalmasabb a nemek közötti egyenjogúság kifejezésére és
megvalósítására, mint az a természetes lehetőség, amelyet az egyszerre és
közösen érzett és felismert vágy megélésének szabadsága teremt két különnemű
embernek, szinte kiemelve őket a szűkre szabott idő szorításából, és
lehetőséget adva nekik az élet egyik legmagasabb törvénye szerinti örömre,
amelyhez valaha juthatnak?
Tudom,
hogy állításom nem fedi a valóságot teljesen, hiszen kegyed mintegy utólagosan
jutott a vágyhoz, amely eltöltötte, és amely annyi érvet indított el önben
jogos útján, hogy tiszta érzelmét és igényét ne hagyja elveszni, hiszen mai
felgyorsult életünk illanása arra kell, hogy késztessen minket, hogy vonzalmunk
villanásait – ahogy általuk egész valónkat – komolyan vegyük, és az így elérhető
teljességét létünknek a megvalósulásához segítsük.
Nincs
elfogadható érvem panaszával és felháborodásával szemben, hacsak elhihetően nem
vagyok képes bizonyítani az intenzív élet elérése lehetőségének kettősségét,
amelyet figyelmébe ajánlhatok, tudva azt, hogy vágya átélésének elmaradásával
ez a mód semmiképpen nem említhető egy szinten, pláne nem azonos értékűként.
Amivel
még szeretnék tisztában lenni, túl a merészségen és kíméletlenségen, amely az
írással eleve elkerülhetetlenül bekövetkezik, az az önzésem, amelyet már akkor
kénytelen voltam felismerni, amikor ebbe a levélbe belekezdtem.
Nem
biztos, hogy van önzés, amely ilyen helyzetben, mint amilyet most magunkról
megállapíthatunk, esélyt adhatna akármelyikünknek arra, hogy döntését
elfogadtassa.
Hacsak
ez az önzés nem maga az egyéni lét, amely az ilyen egyéni választások, saját
döntések révén látszik csak megvalósíthatónak.
Kisasszony!
Ajánlata
egy új világot hozott létre, és ugyanakkor a régit rendezte át, megváltoztatva
annak minden egyedi sajátosságát.
Lenyűgöz
a bátorsága és az ereje, és elkábít mozdulata mérete és lendülete, amellyel új
rendet teremt számunkra, emberek számára, olyan azonosságot hozva létre
közöttünk, amelyben megszűnik az idő mindenhatósága, egyszerre és
végérvényesen.
Semmi
más nem számít ebben az új valóságban, csak a mi vágyunk, amely kiterjed, és
mindent áthat, szabadon és korlátozatlanul, bizalmunkat téve meg egyetlen
urunkká, amellyel egymást megajándékozzuk.
Lehetne
többet és jobbat kívánnia embernek ennél, ragyogtatva a gyönyört és a
végtelenség birtoklását?
Felszabadította
számomra a képzelet kötöttségeit, ha lettek volna ilyenek, és biztatást adott
arra, hogy magamat ebben a kiváltságban részesítsem, és egyetlen szóval vagy
mozdulattal, szinte minden erőfeszítés nélkül, kiváltságosként,
kitüntetettként.
És
nekem mégis az önzés az, amely az alternatívát adja, elveszítve ezt az új
valóságot, és kizárva magamat a közös jó mérhetetlenségéből, ahogy kívül
maradva a gondtalanságon és a közös felelősség szabadságán is.
Tudja,
kedves kisasszony, az ön tanúskodása nem értéktelen, és semmiképpen nem
szeretném ajánlatát sem kicsinyíteni vagy leminősíteni, hiszen a bizalom
nélkül, amelyben egymást – csúnya szóval élve – használhatjuk kedvünkre, meg
sem újulhatnánk, ha a szükség tőlünk azt kívánná.
Csak
a kezdő momentum, ahogy a kiválasztott személy is, olyan döntés szerint lesz
indulása jólétünknek, amelyből a többször emlegetett önzésünk – valójában saját
magunk – nem hiányozhat.
Márpedig
egy ilyen választást tetszőlegesen folytathatunk, és – ne vegye rossz néven,
hogy így értékelem, de – az ön által említett módon és mértékben és minőségben
kiterjeszthetünk.
Amely
a saját hasznunkon túl, azt is elérheti, hogy az ajánlatában szereplő
végtelenség és időtlenség megvalósuljon, legalábbis az egymást választók, vagy
azok számára, akik erre vonatkozó életgyakorlatukat tartósan hajlandóak
fenntartani.
Köszönöm
hozzájárulását ahhoz, hogy érthessem, vagy jobban érthessem jelentőségét a
bizalomnak, amelyet átélek és megkapni vélek, és képes legyek elképzelni azt a
valóságot, amelyben úgy részesülök, hogy azt szinte természetesnek, azaz
magától értetődőnek és olyannak tartok, mint amely megillet.
Kezeit
csókolom.
(Szabad
legyen Rómeó, a szerelmes férfi neve szerint szignálnom levelemet.)
R.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése