Ó,
M.!
2014.
február 11-én 16 óra múlt 46 perccel, és rá kellett ébrednem,
hogy milyen rövidlátó tudok lenni. Nem optikai értelemben, hanem
az élet dolgai meglátásában. Majdhogynem vak vagyok. Azok után
bizton állíthatom ezt, hogy azt sem voltam képes meglátni, ami
szinte kiverte a szememet, annyira közel kerültem hozzá.
Maga,
persze, régóta tudja már ezt, csak elhallgatta előttem, mert nem
akart vele elijeszteni. Nem akart kitenni felesleges izgalmaknak.
Kímélt engem, ugye? Hát persze.
Hiszen
az ilyet egy asszony nem kell, hogy egy férfi orrára kösse, és
ezzel szegény embert megismertesse a valósággal. A nehéz, már-már
elviselhetetlenül nehéz valósággal. Amire a szeme még nem nyílt
ki eléggé, és lehet, hogy ilyen látást soha nem is fog tudni
elsajátítani.
Van
ilyen, szerintem.
Például
honnan tudhatná egy férfi azt, amit egy nő, ki tudja hányszor,
megtapasztal az élete folyamán, hogy teste a női ciklusnak
alávetetten most éppen arra készül, hogy életet fogadjon magába,
vagy már túl van ezen a termékenységen, és kidobja magából a
fel nem használt élet kezdeményt, helyet adva az ismétlésnek.
Ezt
ugyan nem a szemét használva látja egy nő magán, hanem a testi
jeleit követve, de a lényeg az, szerintem, hogy tudja. Belülre
nézve tudja, mert ott „látja” magában a megérett sejtet,
aztán pedig a tisztító áramlatot.
Hogy
a férfi ehhez képest mást „láthat” a saját belső szemével?
Ezt mondja, kedves M.?
Na,
igen. Van ilyen megfigyelésre módja a férfinek is, csak nem
periodikusan, hogy mást ne mondjak róla. Vagy nem ilyen ritmusban.
De
azt nem látja meg egy férfi, hogy mikor válik a nő vágyának
tárgyává, ahogy arra is vak, hogy észrevegye, amikor a nő
lemondott róla, mint lehetséges partneréről.
Na,
ehhez mit szól?
Ugye,
hogy van olyan női képesség, amelyet egy férfi nem képes
utánozni? Vagy valami olyat állítani mellé párnak, amely ezzel a
női teljesítménnyel vetekedhetne.
Hiszen
a férfi el van foglalva saját magával, amilyen ijedős, és azt
szeretné tudni, hogy milyen is lesz majd neki azzal a nővel, aki
fölkeltette az érdeklődését, és a férfi ezt a kíváncsiságot
nem akarja elveszíteni, és kezdeni akar vele valamit. Igen, a saját
kíváncsiságával akar kezdeni valamit, amely kérdéseket tesz fel
neki az illető nőről, éspedig szépen sorban, és folyamatosan,
esetleg egyre újabb és újabb ismeretlenek után kutakodva.
Szegénykém,
nem azt figyeli, hogy a kiszemelt nő éppen most gombolja be az ő -
a férfi - ingén a gombot, majd a nyakkendőjét teszi kicsit
arrébb, hogy jobban álljon középen. Hanem már illatok után
siet, amelyek az érzékét éppen megérintették. Aztán az
illatokhoz színeket keres, a színekhez pedig formákat, amelyek
mozgásba hozhatóak, és amelyek a mozgásukkal táncba kezdhetnek,
természetesen zenére lejtve a táncot, és akkor hol is van az a
zene, és milyen az a zene, amelyben a táncot ellejthetik a férfi
kíváncsi szeme előtt, a már szinte meg is elevenedett alakok,
amelyeket, vagy amelyet a formák fognak számára összeállítani.
Ó,
szárnyaló képzelet! Mennyire ostoba is a te röptöd, hogy
védtelenné teszed szegény férfit, akit elragadtál a valóságból,
és akit egy nő elé állítottál, kiszolgáltatottan, hogy
megmérettessék a téveszthetetlen szemek előtt, akkor és azonnal,
ráadásul számára követhetetlenül, éspedig minden tagját,
minden sejtjét alaposan megvizsgálva!
Hogyan
is tudhatná egy férfi mindazt, amely egy nő pillantásában benne
van, amely pillantás nem csak lát, de hall is, tapint is, szagol
is, és amely a benyomásait azonnal képes úgy összesíteni, hogy
abból a férfi pontos mása állhasson elő, csak nem súlyban,
magasságban, erőben, vagy szívének dobbanásában, hanem a tőle
várható, az általa számítható javak mértékében és
milyenségében.
Maga
hogy vélekedik erről a férfiről, kedves M., akit egy nő alkot
meg magának, és egészen rövid idő alatt, pár pillanatnyi
szemlélődést követően?
Azt
mondja, hogy a férfi kérdéseire adható válaszok, amelyek a
készenlétét egy alakhoz repítik, azok pedig a nőt fogják
előállítani a férfinek, ahogy a nő is egy férfit kreál magának
képzeletben a beszerzett adatok és benyomások alapján? Ezt
mondja?
Akkor
azt is tudja, hogy a két kreáció között micsoda különbség
látható, már így, első megközelítésben is, amikor a
részleteket még nem is érintettük. Ugye!?
A
férfi lelki szemei előtt nem a valóságos nő fog megjelenni,
hanem annak egy lehetséges mása, aki, persze, sokban hasonlítani
fog a nőre, ha mód lesz megmérni a hasonlóságokat, mert a
„mérés” lehetővé válik.
Hogy
a nő által meglátni vélt férfi sem az a férfi lesz, akit éppen
lát, hanem egy, abból a férfiből összerakott, de mégiscsak
képzeletbelinek mondható hímnemű ember, akinek nagyon
változatlanok a testi adottságai, és ennyiben teljesen azonos a
szemlélt férfivel, csak a képességei lesznek olyanok, amelyek
eltérhetnek az adott férfi képességeitől, ahogy ennek az
összehasonlításnak megteremtődik majd a megfelelő alkalma?
Na,
jó, ez igaz, hogy tehát a két elképzelt alak a valóságoshoz nem
kell, hogy hasonlítson, és a részletek pontosítása majd
valamikor megtörténhet.
Igen
ám, csak az egyik a fizikai formát fogja mérni, az általa
alkotott alak tulajdonságaihoz, fizikai adottságaihoz, míg a másik
a teremtménye képességeihez igyekszik hasonlítani a valóságos
társat, ahogy a keletkező tapasztalati tények ezt a hasonítást,
ezt az összemérést lehetővé tehetik. Mert neki a fizikai alak
olyan, amilyen, azon ő nem változtatott, amikor a
„felhasználásával” élővé tette a maga számára, a távoli
jövőben létezővé a lehetséges társát.
Szóval,
az egyik a külsőre figyel, a felszínen láthatóra, míg a másikat
a belső tartalom vonzza magához, és tölti el kíváncsisággal.
Érti,
kedves M., hogy mit is akarok itt én kinyögni, amikor a férfiak
vakságáról beszélek, szemben, természetesen, a nők mindent látó
szemével?
Hiszen
a nő szeme – mondhatnám azt is, hogy a nők szeme, ha a nőt itt
nem nagybetűvel írottnak gondolnám – eleve a jövőt kutatja, a
távoli időt, a valamikori bekövetkezőt, amibe beletekint. Míg a
férfi elkezd valami olyan valóságot összeállítani, amiről
szeretné azt hinni, hogy az neki tetszeni fog, és az így maga lesz
a legjobb, a legszebb, a legértékesebb, amit ő csak elképzelhet
magának, és amire csak vágyhat.
Azaz
a férfi szeme nem azt látja, ami van, hanem azt látja, amit látni
szeretne, mégpedig most, és ebben a pillanatban. És ez nem a
valóság.
A
nő ellenben abból indul ki, ami előtte áll, amit meg tud fogni,
ha akar; meg tud ízlelni, szagolni, ha kedve van hozzá, és ezek
alapján arra vállalkozik, hogy elképzelje, hogy ez a „van”
mire is lesz alkalmas, ami fontos lehet neki, a nőnek, mondjuk akár
már ma, esetleg holnap, vagy a majdani, a most még beláthatatlan
jövőben. Még az is lehet, hogy mindig.
Maga
azt mondja most, hogy amit a férfi látásáról mondtam, az nem
több mint magyarázata annak, hogy a férfi hogyan lesz Pygmalionná,
aki szeretne magának egy neki tetsző nőt kifaragni, és amit a
nőről mondtam, az pedig csak azt részletezi, hogy egy nő hogyan
is válhat rabjává egy férfinek, amikor ragaszkodik a saját
elképzeléséhez, ami elképzelést arról a férfiről alkotott.
Ezért
az elképzelésért ugyanis még tűrni is hajlandó, meg szenvedni
is képes akár, csak neki igaza legyen, abban, hogy az illető
férfiből mégiscsak sikerült kihoznia azt a valamit, amit ő már
a kezdet kezdetén képes volt meglátni a férfiban. Ő és nem más.
És ezért a meglátásáért küzd a végsőkig, akkor is, ha az a
férfi a legkevésbé sem akar megfelelni az ő elvárásainak. Sőt!
Mintha inkább ellene is tenne a nő kívánságának, aki ezzel az
igazával anyaként harcol az egész világ ellen, hogy bebizonyítsa:
neki volt igaza, amikor azt a férfit olyan erősnek, bátornak,
okosnak és jónak felismerte.
Drága
M.!
Még
szerencse, hogy Maga képes a saját véleményét folyamatosan
ellenőrizni, és, ha kell, meg is változtatni. Nem akarja, hogy
igaza legyen, amikor rólam gondolkodik, és rólam feltételez
valamit, aminek a teljesítésére, majdnem bizonyosan, képtelen
lennék.
Mi
is lenne velünk, ha a Maga jövőt látó szeme igazát nem lehetne
úgy finomítani, hogy az a bennem talán meglévő adottságaim
szerint legyen alakítható, hogy Magának sem velem, sem a világgal
ne kelljen állandóan háborúznia, és az én képességeim
használatához a legjobb igyekezetem teremtsen mindkettőnknek
lehetőséget.
Ami
a saját szobrászi törekvésemet illeti, arról elmondhatom, hogy
hála a Kegyed áldott bizalmának, na meg persze a természettől
kapott ajándékainak, az összehasonlítás helyett olyan gyorsan
kaphattam leckét a valódi nőiség mibenlétéről, hogy sem
bronzot, sem követ, sem fát, gipszről nem is beszélve, de
márványt is említhetek, nem kellett keresnem, hogy magamnak élőt,
elevent találhassak, érinthessek és érezhessek.
Nagyon vicces. :) Már ami a női és férfi gondolkodásmódot illeti. :)
VálaszTörlésEgy ferfi szerelmi vallomasa.Milyen lehet egy no szerelmi vallomasa? :-)
VálaszTörlés