2019. szeptember 2., hétfő

Fűri Mária Európai Fűri Rajmond Szemlélet


felütés:

Nem közülünk való?
Kérdezték többen
Mondtam hogy nem nem
Végeztem családfa kutatást is
Csak sajátos műveltségem
Amit ambíciózus
Szegény szülők gyerekeként szereztem
Adhatott okot találgatásra
Papnak tanulni
Kitörési pont ez
Apám megsiratott
Aztán mégse mentem
Európainak láttak
A tanítványaim
Buddhistának a lányom
A nyomok melyeket hagytam
Kijelölték az utat
Annak az egynek
Akit
A gondolataimba beavattam

válasz:

Csinos. Határozottan csinos,
mondta róla az osztály,
s a legsármosabb fiú.
Mi több, túlságosan is okos,
pedig lánynál nem szokás.
Azon felül nem hiú.

Ez ismeretlen összetétel,
pletykázás után tudni
a napi memoritert,
vagy, hogy táblára írott tétel
miket tud állítani.
Talán csak nem filiszter?

Sétájukat néztem, s úgy álltam,
senkinek fel ne tűnjek.
Arcomon csodálkozás.
Csak a gyerekeket számláltam.
Négyen, öten lehettek,
láthatóan egy család.

Vajon igazságos az élet,
mikor maga elosztja,
kinek mit mérjen gondból,
és kinek jár mellé szemlélet,
hogy lássa, vagy meghallja
szépség jussát a jóból?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése