2024. július 23., kedd

Felütés Fűri Mária Válasz Fűri Rajmond

Felütés

szeretem a szemétládákat
a titkaikat
ahogy guberálnak bennük a hajléktalanok
fémdobozt vagy egyéb hasznos holmit keresve
a nyitottakat nem
a szétázott papírzsebkendőknek
még a gondolata is elborzaszt
úristen mennyi vírus!
de a nagy zártak bizalmat árasztó öblössége
amelyet csak ritkán tesznek láthatóvá
a közterület gondozók
vagy az értékre vadászó erőszakosak
őrzik feleslegessé vált dolgainkat
míg el nem jőnek értük az illetékes szakemberek
nap mint nap helyet csinálva
újabb szemeteinknek

Válasz

Igenis, ezt fejekből,
apróbb halakból és ikrából főztem.
Nem csíp, arra vigyáztam,
miután már elszoktam bizonyos ízektől, 
amiket pedig valamikor úgy szerettem.
A tenger gyümölcseire még várok,
bár konzerv kagylót ettem, és meg is szerettem.
Pácolt hal a kedvencem.
Nyúlpaprikás?
Ünnepi étel.
Bizonyos alkalmakkor
megterhelném vele a gyomromat.
Párolt spárga illene hozzá nálam.
Szereti a nyuszi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése