2015. január 5., hétfő

Standovár Ágota Migrén

ott ahol egymással parolázik
az orrnyereg és a szemöldökcsont
kéne egy atlasz hogy megnézzem
milyen néven jegyzik a testtérképen
mert idegesít hogy még ezt sem tudom
mindenesetre ott azon a ponton
érzem összpontosulni a feszítést
jobb oldalon éles a fájdalom
szédülök és ahogy itt ülök
bőrömet gyorsan kinövöm
úgy hiszem valahol olvastam
létezik egy népcsoport akik
az ellenség felett aratott győzelmet
úgy ünneplik meg hogy apróvá
zsugorítják a levágott fejeket
talán megfőzik nem emlékszem
de a szagot agyhorogként érzem
kúszik fel a réseken hogy aztán
véresen kirántson mindent
mi bomlandó de most ezt sem bánom
szívesebben lennék nyakam helyett
trófea láncon ideiglenesen bárki máson

1 megjegyzés:

  1. A migrén "személyes ügyem", ezért úgy éreztem, nem elég, ha csak egy linkkel utalok rá. Megkértem az alkotót, hogy teljes terjedelmében szerepeltethessem a blogomban.
    Kedves könyvem, a Tamás bátya kunyhója szerint a migrén kényeskedő gazdag nők képzelt betegségének tűnik - tanúsíthatom, hogy nem az. Pontosan olyan kínokkal jár, ahogy az Ágota versében meg van írva, fiatalabb koromban havonta volt benne részem. (Írtam róla én is egy hexametert, de nem tettem fel sehova, kissé sikerületlen sorok voltak.)

    VálaszTörlés