2016. július 30., szombat

garai péter sándor Két félidő

Csótányok a fürdőben
Jerusalemi vörösbor
Krisztus vére öntözte tőkéről
Chillis szardiniás doboz
A bögre oldalára oxidált vörös kifolyt csík

Laptopra állítva megcsillan rajta a lemenő nap egy kivételes sugara

Aztán kezdődik a Negev kéretlen domborzata

s már nem látszik hajnal hasad tájig fénysebesség

A medencéből párolgó klór és a húsos fenekek
ide-oda dobált látványa a medence partján -

a jobb partján szívecske tetoválás egyen egyen -

elvette az eszemet
A rajzfilm a tévében azt súgja értem
Az olvasnivaló
Amit nem fejeztem be az egyetemen
Azt súgja mégsem
A gyerek bennem hallgat

A felnőtt tudja hallgatni arany

Szülő nincsen
A konfliktus elmarad

A holnapi semmit fel kell tölteni a mai valamivel

A múlt ködbe vész
Apa kezét szorítom ahogy sietünk a Margit szigetre
Előző életemben kérdőjel voltam

Most óhajtó mondat lennék
Ha körbe éltem az országot elhagyom
Héberül a "gömbölyű ország" a föld

Mindenki, sokan mondják, hogy sokkal fiatalabbnak tűnők, 
mint amennyi valójában. Eldöntendő kérdés, hogy az a típus

vagyok, aki nem élt még eléggé, hogy elérje valódi korát, vagy 
amelyik túlélte azt. Forever young. Örökké fiatalak, csak 
a halottak, a szerencsés halottak. Elbaltáztam az esélyem. 
Most már öreg vagyok változtatni rajta. Csak az idő segíthet.
Az ólom lábú, vas fogú, kérlelhetetlen, ami strukturál

megszabadít. A villanó fekete pötty a fenti jobb sarokban

jelzi, hogy új tekercs következik. A vetítés soha nem ér véget
a mozi üresen soha sem marad, amíg mindenki haza nem megy

1 megjegyzés: