2021. december 30., csütörtök

Várady Szabolcs Dob

Valami  nekem is adatik itt,
valami csatt, valami csitt,
valami nekem is adatik itt,
valami valami valami valami
valami nekem is adatik itt.

Gyerekkoromban
dobot szerettem,
dobot szerettem volna,
de már elég elüldögélni csöndben,
a voltat és a volnát birtokolva,
nem csíp a bolha,
a csöndön túliak hívása csökken,
satöbbi nemkülönben.

Ott egy kevés,
itt egy kevés
körültekintő ténykedés.
Fázol, melegszel,
ülsz, állsz, lefekszel.

Hallod azonban?
Hallom azonban.

Mintha fatörzsön a csőr a lombban,
belül kopog a szó, kilobban,
fészkel benned, fészkelődik,
viszket egészen az agyvelődig.

Vakard, könyörgök, ahol nem érem,
vakard, vakard meg, kérem, kérem!
Iszonyu, de iszonyu, ha nem csinálod,
üsse kő, vérzik, elébe állok.
Nem ott, nem ott -- ott! OTT! Ott... 


Kötetben: De mennyire, Magvető


Hangfájl. Elmondja a szerző.


https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=368b340dcd&attid=0.1&permmsgid=msg-f:1720581215303107447&th=17e0bb7fd15a0377&view=att&disp=safe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése