2015. november 9., hétfő

Fűri Mária A séta

Csak néha kapcsolódunk
De ez a kapcsolódás
Valós vagy virtuális
Nekem mindig erőt ad

Ilyenkor jó a séta
Bár túl sok fasor ma nincsen
A felhők fenn az égen
Kék kupolára festve

Kicsi már ez a város
Kicsi már Budapest is
Párizs, New York, a Föld is
A világegyetem szűk

Szűk ez a kis golyóbis
Az űr is hiába tágul
És nehéz kikerülni
A sok fekete lyukat

De a szellem kalandját
Azt nem lehet megunni
Szezám tárul, ha mondom
És kincset rejt az ajtó

És kincset rejt az ajtó
Szezám tárul, ha mondom
Azt nem lehet megunni
Mint a kút feneketlen

1 megjegyzés:

  1. A sétát Szép Ernő Magányos éjszakai csavargás című verse ihlette. Amikor írtam, nem tudtam, hogy a "csavargást" milyen fontos versként tartják számon, hogy több elemzést írtak róla, és, a napokban láttam, több blogban is szerepel - számon tartják az olvasók is. Az én feltett versem is egy olvasói reflexió.

    VálaszTörlés