2016. február 20., szombat

Ferenczi Erzsébet Kiflik 5/9

Csípős novemberi hideg volt, amikor először mentünk együtt meccsre. Ebből az alkalomból anyámmal is sikerült megismerkednie, aki gyerekfelügyeletet vállalt a hétvégére, gondoltam, elég ha mi megfagyunk. Volt is részünk hidegben, a lelátón jeges szél süvített, mintha Szibériától idáig meg sem állt volna. Ennél már csak az volt szörnyűbb, ahogy végtelenül magányosan álldogáltam a fagyban, Zoli ugyanis pillanatok alatt átadta magát a szurkolás örömeinek, teli torokból harsogott a drukkerek között, lilára fagyott kézzel verte a dobot, és tökéletesen megfeledkezett arról, hogy én is ott vagyok. A szünetben a kezembe nyomott egy pohár forralt bort, majd nekiálltak kielemezni az első félidőt. A második éppen úgy telt, mint az első, csak talán egy kicsit még jobban fáztam, már ha ez lehetséges egyáltalán. A meccs végén szintén elemzés, ezúttal a teljes kilencven percé. Először dühöngtem. Aztán letargiába estem. Végül rá kellett jönnöm, hogy nem szándékosan csinálja, egyszerűen csak minden idegszálával és energiájával a szurkolásba veti magát. Ha szeretni akarom, ilyennek kell elfogadnom. Az oroszlánt nem utálhatom, mert megeszi a bájos kis gazellát, a kecskét nem gyűlölhetem, mert lelegeli a virágot. Ha valakit szeretsz, fogadd el őt magát, olyannak, amilyen.
Hazafelé órákig autóztunk, olyan sűrű köd volt, hogy csak lépésben haladhattunk. Nyert a csapat, az arca ragyogott.
-          Na, milyen volt?
-          Piszok hideg.
-          De a meccs!?
-          Ja, jó.
-          Csak jó?
-          Ilyen hidegben nem lehet egy meccset élvezni.
-          Dehogynem! Ha jól játszanak a fiúk, észre sem veszel néhány fok mínuszt.
-          Hát lehet, hogy te nem, de én igen.
-          De azért legközelebb is jössz?
-          Biztos, hogy akarod?
-          Persze, mért kérdezel ilyen hülyeséget?
-          El is felejtetted, hogy itt vagyok. Jóformán egy szót se szóltál hozzám egész idő alatt.
-          Tényleg?
-          Bizony.
-          De nem haragszol, ugye? Egy meccsen nekem muszáj a meccsre figyelni. Félszívvel nem lehet szurkolni.
-          Na igen, meg fél torokkal se ordibálni. Nem maradt semmi hangod, hogy fogsz holnapután dolgozni?
-          Majd holnap rendbe hozzuk. Kis tojássárgája, méz, holnap estére kutya bajom.
És tényleg úgy volt, mintha csak bizonyítani akarná a világnak, hogy az ő hangszálainak meg se kottyan másfél óra üvöltés. 

Végigsimítom az arcát. Megrebben a szemhéja, egy pillanatig azt hiszem, kinyitja a szemét, de nem. Mélyen alszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése