2017. november 28., kedd

Mórotz Krisztina Bukowskit faggatom

Egy nap elmentem Bukowskihoz. Érdekelt a pasas véleménye az írásaimról. Koszos nadrág volt rajta, kent egy póréhagymás kenyeret, és a kést, amúgy vajkrémesen beletörölte a nadrágjába, és evett. A műfogsorát egy laza mozdulattal kivette, mindig alámegy a kaja, inkább fogatlanul eszem, pöszézett. Körülnéztem a konyhában, a mosogatóban halomban álltak a koszos edények, a tűzhelyen egy tepsiben megalvadt zsírban hurka volt. Ezen kiakadtam. Nem kínált hellyel, de ő leült. Nem talált tiszta poharat, és sörrel vette be a napi aszpirin adagját. Nyilván nem aszpirin volt, de ekkor még nem tudtam, hogy leukémiás. Tudta, hogy jövök, bemutatkoztam neki, és kértem, hogy mondjon véleményt. Egyre megkértem, hogy legyen kíméletes hozzám. Nem tudom, hogy melyik szörnyszülöttel kezdte. Hagyd a fenébe a verseket - természetesen azt a verset is elvittem, ami róla szólt. Na, ez vagy te! Nem én, te! Ez a Kenyérillatú lila köd, az olyan, mint a szép óra, de se eleje se vége. A Krónikáson röhögött. Yvettet megszerRRette. Elkezdte olvasni a többit! Marhajó! Ez jó, pofátlan vagy, mint én, szólt. Ebbe valaki beleírt! Nem szabad, hibásan szeretem őket olvasni, élvezte a helyzeteket, a karikatúrákat és tényleg olvasott. Zongoráznod kéne, méghozzá Beethovent! Nehogy nekiállj festeni, vagy kötni, zongorázz! Miért, mert olyan jó a ritmusérzékem? Semmi ritmusérzéked nincs, de jól improvizálsz. A stilisztika pocsék, az irónia erősséged, és a szeretet.
Van egy baj, túl jól ábrázolod az embereket. Kérek most azonnal egy olyan írást hibásan, amiben benne van egy utált valaki, és egyet, amiben egy szeretett valakid van. Odaadtam neki két dokkos ürgét. Amúgy érdekes volt, hogy mindegyiket utáltam, csak másképpen. Elnézést kértem tőle, hogy ez így sikerült, és hogy nem írtam számomra kedves emberről. Végigröhögte az egyiket, a másiknál komoly maradt. Igen, értem a jellemüket, egyik a végtelenségig cinikus, tőle nem félsz. A másiktól rettegsz, az utál engem. Tudod mi a baja? Soha nem káromkodik! A másik hirtelen haragú, de olvasott, és tud, csak annyit mondok, hogy olvasott. Nem ő érdekel, a másik. Gonosz és zseniális, tudod olyan, mint a giliszta, rá akarsz taposni és nem tudsz. Vigyázz vele, nehogy megakasszon az írásban:). Írd le meztelenül, írd le fél cipőben, írd le tökrészegen, csak írd ki magadból. Hidd el, hogy elfogy. De írd ki magadból, írd ki a démonaidat! Nem írtál arról akit szeretsz. Erre elkezdtem mesélni azokról akiket szeretek.

És jó volt. Aztán azokról beszéltetett, akik nekem közömbösek, na erre egy szót mondtam - a Középosztály. És ebbe is belejöttem. A Középosztály prózája. Oké, elég, most menj, én is megyek. Ha írsz írsz, ha nem, akkor nem. Azzal becsapta az ajtót, és véletlenül bezárt. Kétségbeestem, de csak hazajön. Hazajött tökrészegen, kövér margóval. Kövér Margó közönséges kurva volt, pont olyan, akit Bukowski szeretett. Ez legalább nem akarja a lelkemet :), súgta oda, amíg Margó pisilt. Nem tudom, hogy jöttem el, teljesen össze voltam zavarodva. Annak azért örültem, hogy míg Buki bezárt írtam egy prózát, csak a billentyűzet csupa korpa volt. Le kellett mosnom, és ki kellett ráznom a korpát a billentyűkből. Életem egyik legfurább napja volt. Azóta is írok, egy tanácsát nagyon megfogadtam, írd ki magadból a démonaidat... Azóta már az egyik utált pasi tökére rávarrtam egy gombot, és másfél oldalon keresztül azt írtam, hogy varrtam a kis billére nagy gombot:)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése