2017. november 16., csütörtök

Mórotz Krisztina Memento mori

Mikor írjam ezt, ha nem a születésnapom estéjén. Nyilvávaló, hogy nekem, mint halottnak, ragyogó humorérzékem van, olyan amilyen az élőknek nincs. Szóval még nem jutott eszembe, hogy az összes szomszédomat és a baráti körömet arra kényszerítsem, hogy betegyenek egy ládába, eltemessenek, aztán sirassanak három napig, kávé, meg süti, és göngyölt húsok mellett. Nekem viszont ez a kedvenc állapotom. Mihelyt új helyzetbe kerülök, rögtön így viselkedem. Engedem lemosni magam, hogy leplekbe tekerjenek, és egy ládába beletegyenek, amelyben aztán, akár az előttünk meghalt összes többi halott, nem teszek mást, mint hogy még egyszer meghalok, halálra kacagva magam a sok hűhó láttán, amit az élők művelnek, és a megnyúlt arcok láttán, amiket az élők vágnak, mert így érzik kötelességüknek azzal szemben, amit Isten tudja milyen alapon jóvátehetetlen katasztrófának éreznek minden esetben! :) Amikor anyósom halálra röhögte magát akkor sütött a nap.

Amikor a Pisis Feró röhögte halálra magát, majdnem megfagytam, és csúszott a sár, egyébként előttem került vízszintes helyzetbe, mert zuhogott, és senki nem a koporsót nézte, hanem, hogy mennyire ragad bele a lába a sárba; Babin magassarkú volt, és a sarka belement tövig a sárba, húzkodta a topánt, de újabb sárba kellett lépnie, mire a cipőjéből a fizika törvényei szerint mezítáb lépett tovább. Laja úgy csinált, mintha véletlenül lenne egy magassarkú cipő a kezében - gyorsan és lehetőleg úgy, hogy ne lássák, odaadta a cipőt a hölgy kezébe. A koporsóvivők nagyon vigyáztak, hogy Pisis Ferkó nehogy leessen. Én vártam, mikor esik le, mert sokat kellett mennünk blazírt pofával, a helyére. De isten az atyám mindenki úgy nézett ki, lehajtott fejjel, mintha imádkoznának. Mintha. A férfiaknak le kellett venni a kalapjukat, ez olyan tisztelgésféle, és láttam, hogy a kopasz fejeken hogy pörög az eső. Eszembe jutott, hogy olyan a fejük, mint a viasz, a viaszról eszembe jutott az olyan, mint a giccses Szűzmária anyósomnál, ami gyertyából volt, mielőtt ő is halálra kacarászta magát. Pisis Ferkónak nem volt halotti zabája, a koporsóvivők már alig várták, hogy vége legyen a szertartásnak. Pisis Ferkó persze ment volna velük inni, ő akkor nem röhögött, nem tudott mást csak káromkodni, hogy a Gazsi megissza majd a söradagját. A randa - mert minden koszorú randa -, halomra lett dobálva Ferkóra, de amit én vittem, azt rosszul dobták rá, illetve tették, mert legurult a sárba. Na, ekkor tört ki belőlem a röhögés, felszabadultan, miközben énekelték már harmadszorra az egyházi éneket. Őrült egy kacagás volt, később ezt azzal magyarázták, hogy nem kaptam levegőt és megszakadt bennem valami, de ezt már meséltem az elején. :)))) No, azt viszont nem értem, hogy minek kell a katolikus papnak azt mondani, hogy imádkozzunk a következő halott lelki üdvéért. Ilyenkor mindenki stikában a másikra sandít. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése