2019. január 29., kedd

Kocsis Janka Ilona (15 év) Curriculum Vitae: a szájüregben

Még egészen aprócska baktérium voltam ideérkezésem idején a magam 1 mikrométerével. Ám ahhoz, hogy ilyen jelentős sikereket érjek el többedmagammal, fehérjeburok bizsergető kalandokon mentem keresztül…
            A teljes bélrendszer megfertőzése kezdetén még egyedülálló pylori baktériumként kerültem be a szájüreg baljós falai közé. Egyesek azt mondják, ezt csupán a nem megfelelő higiéniás körülményeknek köszönhettem, DE: bizton állíthatom, hogy ilyen minőségi munkára csakis, és kizárólag ÉN lehetek képes!
A szájüreg rideg és barátságtalan területnek számított, mielőtt beköltöztem: igazi jégverem. Ám a kezdeti 37 oC-ból egy kellemes, nyári estét (kb. 40 oC-ot) varázsoltam.
            Mihelyt beléptem, a távolban egy gigászi cseppkővel találtam magam szembe, ami majdhogynem elfedte a (nálam sok-billiószor nagyobb), alatta elterülő vérvörös szakadékot. Jobbról-balról fehér kopár sziklák szegélyezték, bár a fenti oromsoron egy-egy szénfekete szántásban sorstársaim sorakoztak. Alattuk csintalan rónaság hullámzott, és csillapíthatatlanul úszkált az óceán kellős közepén.
            A kedvenc szaporodási helyemmé (a barlang egyetlen elfogadható része) a szájpadlás nyálkahártyája vált. Így 1831 – kor bevetettem magam és megkezdtem az osztódást.

Ui.: A falósejtek támadása miatt kétlem, hogy képes lennék folytatni az önéletrajzomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése