2015. március 21., szombat

Fűri Mária Vizsga


Élete legfontosabb szigorlatára készült
Elolvasta a lábjegyzetet is
Most az egyszer nem vallhatok kudarcot
Ezt mondogatta magában eltökélten
Beépített egy chipet
Nehogy valamit elfelejtsen
Gondosan megfésülködött
Megnézte a tükörben magát
Még egy kis smink
Éppen csak annyi
Amennyi egy komoly vizsgához illik
Nehogy már egy szigorlatjegyen
Vérezzenek el az álmai
Koncentrált
Felidézte magában
Az alapösszefüggéseket
Melyekre a tudnivalók többi része
Mint egy szobafogasra felaggatható
Kizárta magából a külvilágot
Csak a vizsga számít, csak a vizsga
Mondogatta, skandálta, dudorászta
Végül vett egy mély lélegzetet
Lenyomta a kilincset, belépett, és a
Vizsgabizottság előtt megállt

2 megjegyzés:

  1. Jelzel valamit azzal, hogy csak az utolsó öt sorban használsz írásjeleket, ott is csak vesszőket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sándor, köszönöm az olvasást.
      Ami az írásjeleket illeti: a verssor végén nem teszek írásjelet. Egyszer régen valahol olvastam, hogy a verssor vége írásjelnek tekinthető. Nekem ez tetszett és alkalmazom azóta, csak ritkán térek el ettől. (Nem hivatalos, és van akit zavar, de én szeretem, nekem így áttekinthető a vers)

      Törlés