2015. március 29., vasárnap

Fűri Mária Mint az alvajárók

 (1)
Behunyt szemmel, mint az alvajárók
Akikre nem hat gyűlölet, sem undor
Természetes bizalommal, bátran
Tudva, mindenki félreáll az útból
Lépek lassan, de megállás nélkül
Egyik lábam a másik után rakva
Ahogy este a kihajtott állat
Otthona felé ballag a kolompra
Úgy haladok egy szabott irányba
Minden más mintha bura fölött szólna
Kirekesztem a kinti világot
Beleteszem egy saját kirakóba

(2)
Behunyt szemmel, mint az alvajárók
Akikre nem hat érzelem, közöny
Öntudatlan bizalommal, bátran
Botlás nélkül az ajtóküszöbön
Lassan lépve, de megállás nélkül
Tovább a járdán, utcán, tereken
Ahogy egy csendes tavaszi eső
Hull az égből és lassan szemetel
Rajtam vízhatlan esőkabát van
Világos a bent, világos a kint
Megbízható és tartós védelem
A fontos különbségre megtanít

3 megjegyzés:

  1. Az "alvajáró" világa egyfajta műveltség élményből összerendezett világ. A maga számára kialakított életforma és magatartás együttese. A megállapodott gondolkodás magatartása a mozgó világ ellenében. Különös életforma, önkritikussá tesz sorsunkkal és igényeinkkel szemben. Elméletileg jól elrendezhető, de csak saját törvényei tiszteletben tartásával, saját tényeinek tudomásul vételével. Ez a mi századunkban simán mehet?

    VálaszTörlés
  2. Nekem ez egy erkölcsi magatartás és ez a mozgó világban,a mi századunkban is létezik.Kell is, hogy létezzen.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm! :)
    Valami olyasmit éreztem, amikor írtam, hogy a saját világ ereje... Hogy aztán ez miből áll össze - biztosan több dologból.

    VálaszTörlés