2014. szeptember 29., hétfő

Gyengéd szülés

Amikor Kisújszálláson élő gyerekkori barátnőm beszámolt a napokban arról, hogy a lánya gyengéd szüléssel akarta  leánymagzatát világra hozni, az otthonszülésre gondoltam. Arról is annyit cikkeztek, vitatkoztak – nekem is van róla véleményem, de azt nem árulom el. Mindenesetre, mire a levél végére értem, rájöttem, hogy ez egy másik alternatív szülési mód. Rákerestem az interneten – az alábbi pár sor jól összefoglalja a lényegét:

„Az egyik legismertebb – Frederic Leboyer nevéhez fűződő – alternatív módszer, az un. Gyöngéd Születés metódusa szerint a szülést követően a gyermeket az anya hasára teszik, és a köldökzsinór elvágásával is várnak addig, míg abban meg nem szűnik a vér áramlása. Az újszülöttet nem fürdetik meg, hiszen a magzatmáz értékes anyagokat tartalmaz, amik így a kicsi bőrén keresztül felszívódhatnak. Nagyon fontos az újszülött szeretetteli, türelmes, gyengéd érintése. Mindemellett nem alkalmaznak sem beöntést, sem gátvágást, helyette aktív gátvédelmet alkalmaznak. A francia orvos a keleti kultúra és filozófia hatására alakította ki ezt a módszert, mely a születés alkalmával a legzavartalanabb átmenetet próbálja biztosítani a kicsinek. Leboyer a születés utáni pillanatokban a méh által nyújtott környezetet igyekezett újra megteremteni a csenddel, félhomállyal és a meleggel.”


Megtudtam azt is, hogy a gyengéd szülést nem alkalmazzák mindenhol, ők Kisújszállásról Pestre utaztak fel a vajúdó kismamával. A baba majdnem a kocsiban született, az utolsó pillanatban értek be a kórházba. Nesze neked, gyengéd szülés, írta a barátnőm, amiből annyi azért megvalósult, hogy a köldökzsinór elvágására annak lüktetése megszűnése után került sor.


furim

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése